Lilla matvraket...

2011-04-02, 11:30:22 / Kategori: Vardagar med Katrina
När jag hämtade på dagis igår så var mormor inte hemma. Det är så på fredagseftermidagar. Mormor har annat för sig då. Morfar var hemma med Katrina. De låg och vilade i sängen när jag kom. Flyttar jag mig så tar hon min plats, konstaterade morfar. Har hon fått mat? frågade jag. Nej det har hon nog inte svarade morfar. Det lät lite tveksam men dock rimligt. När vi kom hem här gick lilla K direkt till matskålen och hon såg verkligen helt utsvulten ut. Blev i det läget övertygad om att hon inte hade fått någon mat så jag hällde upp till henne i skålen. Och åt det gjorde hon. Alltihop slank ner. Mormor ringde senare och meddelade att hon hade fått mat.Som hon luras det lilla spöket. Det gäller att ha koll alltså. Det blev en extra runda igår kväll. Är det inkomster så är det utgifter...
Idag har hon fått makrill tillsammans med torrfodret till frukost. Det är ju lördag! Matskålen blev extra ren idag kan jag säga. I eftermiddag ska vi ta en promenad till Rolf på Saltö. Där finns det också en matskål...
Trevlig lördag till alla bloggläsare!

Makrill till frukost...

Anonym

Trevlig lördag på er! Jag misstänker att du får en god middag ute på Saltö.Själv skall jag och maken umgås med våra skånepågar som beställt tacos med köttfärs och kycklingfajitas samt en dvd tillsammans med lördagsgodiset.Vi får vara kulinariska en annan kväll./aktp



2011-04-02, 14:51:09



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?