Det mörknar...

2011-08-22, 21:55:54 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K

Det börjar mörkna tidigare på kvällen. Sista rundan kändes riktigt höstig när vi gick vid vattnet och spanade efter kaniner i halvmörket. Nu ligger tjejerna i varsin soffa och myser. De tittar nog på nyheterna tror jag...Själv sitter jag här vid datorn och känner mig lite vemodig. Trots att jag gillar hösten väldigt mycket så känns det lite snopet. Så var den sommaren över...
I morse regnade det ordentligt när vi vaknade. Väntade medvetet en stund med att gå ut för jag tänkte att regnet kanske skulle avta. När vi sen gck ut så duggade det bara så tjejerna fick klara sig utan regntäcken. Annars har de bra regntäcken. Katrina hade ju ett innan och Scilla har fått ett nytt grönt med svart fleecefoder. Snart har vi höstrusket över oss på allvar och då krävs det utrustning. Då blir det täcken i alla väder. Jag har noterat att även Scilla verkar vara frusen av sig. Två fryskycklingar kräver fleecetäcken så jag har beställt två nya fina i leopardmönstad fleece. Det blir svart fleece invändigt. Tjusigt som bara den ska det bli! Tänker att jag ska sticka dem varsin halsduk också. Det kan vara bra när de riktigt blåsiga dagarna kommer sen. Katrina hade behövt något sådant i fjol när hon gick här och huttrade. Ska ta en titt på olika garner och se om jag hittar något som kan vara lämpligt till ändamålet. Har tänkt att det får bli som en tub med ett hål på lämpligt ställe för kopplet. Tubben ska gå att dra upp över öronen. Vi får se om jag kan knåpa ihop detta. Om jag lyckas så blir det självklart rapport här på bloggen!
Till dig som läser detta som "godnattsaga" säger jag, godnatt och sov så gott!

På spaning i halvmörkret...


Ann-Catrtin

Åhh..vad blir det för godnattsaga?



2011-08-22, 23:23:53 URL: http://kennelbrilaros.se

Miriam

En tub!!! Vad smart. De dær små rosenøronen blir så himla lætt kalla ju! Penny ær en grillad kyckling och behøver inte tæcke førræn i minusgrader men en tub kan vara skønt før henne. Vi provade en benværmare men den var lite lång och tight.





2011-08-23, 17:50:43



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?