Lakrits...!

2011-08-27, 22:57:50 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Nu blev det värmebölja igen. Så kvavt och varmt som det har varit idag. Syrsorna spelade så högt här ute ikväll så jag har aldrig hört maken. Alla hör ju inte det där ljudet men än är man inte där...
Tjejerna har inte varit pigga på långpromenad idag. Katrina är som vanligt plågad av värmen.
Vi tvåbenta har suttit på balkongen under parasollen och käkat. Mormor har varit här och ätit med oss. Scilla är den som kommer ut och lägger sig på balkonggolvet. Katrina vill helst inte. Getingarna har gjort sen entré men nu kommer de hur många som helst verkar det. Scilla lämnade balkongen när hon tyckte att matte viftade för mycket med flugsmällaren mot getingarna.
Kvällen har tillbringats i TV-soffan. Katrina i sitt hörn och Scilla som ett litet klistermärke på Rolf i det andra soffhörnet. Själv hade jag egen kupé i schäslongen. Det blir så varmt klagade Rolf till slut. De hade olika uppfattning där...
En skål med blandat godis stod på soffbordet. Lite Dumlechoklad i papper och mjuk lakrits. Jag brukar vara försiktig med att ha sådant där framme men i ett obevakat ögonblick hade "någon" vält ut skålen och jakten på godis var igång på ett ögonblick. Scilla fick nog i sig några lakritsbitar och Katrina hade en Dumlekola med papper i gomen. Den tog jag ifrån henne. Har svårt att avgöra hur mycket lakrits som halkade ner. Det där är ju kanske inte så bra för fyrbenta så jag blev lite bekymrad här en stund. Slog en signal till veterinären som inte trodde att jag behövde vara orolig men att jag skulle hålla koll. Det är stora hundar och det ska vara stora mängder om det ska vara farligt. Det är ju mycket socker och annat onyttigt i sånt där godis. Aktivt kol ska man ha hemma sa hon. Det är alltid bra när de har fått i sig något olämpligt. Vi hade nog själva ätit ett par bitar också. Det borde vi kanske inte ha gjort vi heller...
Godnatt!

Trångt och varmt...



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?