Sommardag...

2011-08-02, 22:04:14 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Igår kom solen och jag hade lite kalas här hemma eftersom jag fyllde år. När det är pyssel i köket så håller sig Scilla väldigt nära. Alldeles för nära kan jag säga. Henne får man ha järnkoll på. Hon har nu kvalificerat sig för lite mer välmarkerad tillsägelse då hon inte är riktigt lika lyhörd som Katrina. Katrina tar åt sig för minsta lilla men det gör inte Scilla. Det där med vattnet och gåsen ni vet...Katrina ligger och iakttar cirkusen, när Scilla far fram, från sofflocket som den lilla duktiga flicka hon är. Scilla tar allla chanser till en munsbit och det går inte att vända ryggen till. Nu får det vara slut med detta och matte får nu ta fram basstämman!
Sommardagar är underbart sköna om de är som idag. Varmt, soligt och blå himmel! Som gjort för en ledig dag i solen eller i skuggan efter behag. Fast nu är ju jag på jobbet om dagarna. Här hemma avvaktar vi så till kvällen med att gå ut. Katrina ligger lågt de dagarna som det är så här varmt. Scilla är inte heller så förtjust men glad ändå om man så säger. De låg och vilade hos mormor båda två när jag kom och hämtade. De busar inne och bökar och hoppar i sängen som två barnungar. Det finns samlad energi trots värmen. Vi tog en tur till hagen när det hade blivit lite svalare. Hagen är bra. De gillar den dessa två. Friskt mjukt gräs att ligga och rulla i efter att ha fått sträcka ut lite. De älskar verkligen att springa och nu också mer med varandra än tidigare. Katrina hoppade in i bilen själv idag. Det är inte alltid som hon är motiverad till det. Scilla flyger in. Den lilla tunnpälsade Scillan som snart har tappat all sin mjuka, fina, vita, ulliga päls. Det kommer nytt visserligen men det tar sin tid förstås. Katrina är toppenfin i pälsen. Och jag som var så bekymrad över hennes päls. Fick en hushållsvåg av mamma i födelsedagspresent. Nu ska jag väga maten de få lite ordentligt. Scilla ska upp i vikt men det ska inte lilla K. Inte jag heller kan jag säga. Du kan väga din mat också påpekade särbon stillsamt...

Med sug i blicken vid köksbänken...




LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?