Vit tand...

2011-08-26, 20:49:49 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Nu har jag krafsat fram en stor vit fin "bete" på Scilla. Hon har ganska missfärgade tänder på vissa ställen och en del tandsten. Hennes tuggförmåga var ganska dålig när hon kom. Hon hade något problem med tänderna på Irland som hon fick hjälp med där. Nu försöker jag få lite ordning på hennes tandkött, tuggförmåga och tandstenen. Vi tar lite i sänder. Det tar sin tid. Scillas tandkött blödde inledningsvis när hon fick ett tuggben. Hon tog en evighet på sig att tugga i sig ett lika stort ben som Katrina malde ner i ett nafs. Detta går mycket bättre nu. Tandköttet blöder inte längre och hon är snabb med att tugga så hennes tuggförmåga har blivit mycket bättre. Fast hon är inte lika lika kvick som lilla K. Nu krafsar jag lite försiktigt med tandstensskrapa. Nyss fick jag bort en stor bit tandsten och fram tittade en fin tand! Vi provar med tandborste men det är otäckt tycker Scilla som ju är en känslig flicka. Gör så gott jag kan med detta så får vi se hur långt det räcker.
Scilla hade ju en mindre bra dag igår. Hon har legat som ett plåster på mig precis hela natten. Idag är det bra allting men de är trötta båda två. Efter en timmes promenad med mormor så landade Katrina på en gräsmatta och vägrade gå mer. Det är varmt och fuktigt idag så luften gör säkert sitt. De har ju faktiskt varit väldigt aktiva i veckan med mycket spring också. Man får ju inte glömma bort att detta är flickor med "slappargener" Det känns som att jag också har det så här fredag kväll. Hasade hem här efter jobbet med en matkasse som båda tjejerna intresserade sig för. Scilla stod på huvudet i den och Katrina ställde sig på kökssoffan och kollade på avstånd lite mer sofistikerad som hon är (ibland). Nu har vi ätit, gått en lugn kvällspromenad och nu är det soffan och snart sängen som gäller.
Trevlig helg!

Plåster på matte...


Nyfiken i en strut...


Jag står bara här...



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?