Inte öppet på dagis...

2011-08-05, 21:42:21 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Cyklade hem på lunchen idag och hämtade Scilla och Katrina. De hade varit hemma själva hela förmiddagen. Mormor har haft annat för sig idag så dagis var inte öppet. Vi tog en promenad till stan och jag hade käk med mig till tjejerna. De fick följa med mig till jobbet och vara med där under eftermiddagen. De fick äta den medhavda maten direkt och landade sedan i soffan på mitt rum. Där låg de sedan tysta och lugna och dåsade i ett par timmar. Det var några kollegor inne och hälsade på dem och när vi sen skulle gå hem passade de på att jaga varandra lite i korridoren. De skötte sig bra. Det är bra det. Katrina har ju varit med någon gång tidigare på jobbet när jag var inne någon helg. Så undantagsvis kan det väl vara OK att vara med så här en liten stund. De har ju inte jobbat ihjäl sig direkt!
På vägen hem mötte vi flera andra hundar och Katrina skällde ut nästan varenda en. Scilla fyllde i ett par gånger. Det brukar hon aldrig göra annars. Och vad som flög i Katrina har jag ingen aning om. Att hon är en näbbgädda mot vissa är helt klart men att hon gapar så till höger och vänster...? Konstiga typer allihop, tyckte Katrina. Pinsamt, tänkte jag som tyckte att det var skönt att komma hem. Det tyckte både Katrina och Scilla också som har legat för ankar sen vi kom hem. Det har varit en konstig kvav, klibbig värme idag. Nu ska vi ut sista rundan innan läggdags. Sen är det godnatt! Jag har gäspat länge nu.

I soffan på mattes jobb...


Ann-Catrin

Kan ju vara så att det inte är så avkopplade som man tror när de är på ett nytt ställe och att Katrina i själva verket var som en unge kan bli, övertrött.

Drabbar mina små ibland så jag känner igen symtomen...



2011-08-05, 22:08:24 URL: http://kennelbrilaros.se



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?