Det växlar...

2011-08-07, 10:44:48 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Igår hade vi en underbart solig och skön dag. Promenad till Saltö där tjejerna låg i gräset hela eftermiddagen. De åt till och med ute. De fick var sitt ganska stort tuggben också. Det roliga var att de åt på samma ben växelvis. Det andra benet låg orört. Det var Scillas ben som var så intressant. Lilla K släppte sitt ganska snart och inväntade att Scilla skulle tröttna. Inledningsvis så morrade Scilla för hon begrep vad Katrina var ute efter men sen gick det bra att växla fram och tillbaka ända till benet var slut. Vi tvåbenta satt i vår hörna och avslutade en god middag med färska bär med glass. Det börjar dra ihop sig...Kanske är det en av de sista gångerna denna sommar som vi kunde sitta så under bar himmel. När vi gick ut till Saltö så drev Katrina på så fort och stretade i kopplet. Jag fick säga åt henne flera gånger och kände att jag blev irriterad och grälade lite på henne. Hon är så inställd på målet att hon nästan är okontaktbar. Hon visste helt klart om att jag inte gillade detta. När vi gick hem så var hon så fantastiskt härlig. Hon gick och trippade hela vägen med ansiktet mot mig och ville ha kontakt. Hon svängde på svansen och sa precis som; Titta, titta matte, jag kan gå fint! Visst är det bra så här! Hon är underbar och klok den flickan. Massvis med beröm fick hon självklart också! Vi klarade oss precis hem så började det regna. Det har verkligen öst ner i natt. Vi hann precis ut vår morgonrunda nu innan det kom en ny kula. Vilken tur. Idag blir det innedag med hemmapul. Scilla och Katrina har snurrat ihop sig i sina soffhörn och myser. Mattes lilla svarta princessa sover redan igen. Scilla ligger och slår med den lilla svansen så fort jag går förbi henne. Hon vill kela det lilla gullet!

Skönt...


Färska bär...





Ann-Catrin

Härliga tid!

Visst börjar det dra ihop sig...till höst, men den har ju också sin charm.

Här har vi äntligen ösregn i dag..har inte regnat sen Hedenhös tid känns det som, husse är ute i regnet och promenerar...han verkar gilla det :)



2011-08-07, 12:36:39 URL: http://kennelbrilaros.se

Annette

Då var vi nära varandra, jag var på stranden och solade till ca fyra, en härlig dag. På kvällen var jag i stan o dansade på vattenborgen, sen kom ösregnet.



2011-08-07, 20:39:27



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?