Fri i spåret...

2011-02-20, 18:44:12 / Kategori: Vardagar med Katrina
Helgen har passerat med promenader, TV-tittande och lite plock här hemmavid. Mamma och jag körde en runda för att handla ett par saker och kolla lite i affärer men kylan förtar det mesta just nu tycker jag. Man vill helst vara inomhus Borde inte gnälla över vintern egentligen. Det är ju som det är liksom.
Katrina och jag har trotsat kylan och varit ute på tidiga morgonpromenader både igår och idag. Det gäller att klä sig. Sen är det så skönt att komma hem igen och sätta på kaffet.
Igår passade lilla K på att äta upp innehållet i en burk försvarets hudsalva medan jag dammsög. Dammsugarpåsen behövde bytas i halvlek och det var då jag upptäckte att hon hade tuggat i sig salvan. Tack och lov så hade hon inte tuggat i sig plasthöljet eller det lilla locket. Det mesta av salvan hade hon slickat i sig. Den där salvan går väl som nödproviant inom försvaret har man ju hört. Den doftar gott av vanilj så jag förstår att den är åtråvärd. Dammsugarpåsarna var slut dessutom så jag har inhandlat sådana idag.
I morse gick vi en långpromenad före frukost på västra mark. Spåren därute är is- och snöfria och inte hala så jag aläppte Katrina lös och ledig. Jag hade torkad kyckling i fickan för säkerhets skull. Inga kaniner eller rådjur syntes till. Hon nosade runt som vanligt och gick jämte mig. Jätteduktig! Jag gick före när hon stod och nosade på ett ställe och när jag hade gått en bit så kallade jag på henne. Då blev det fart på henne. Det var precis som om hon inte hade upptäckt att hon var lös innan dess. Full fart satte hon förbi mig. Hon är så lycklig när hon springer. När jag ropade på henne kom hon tillbaka till mig. Sen gick vi där ett tag till innan jag kopplade henne. Hon fick naturligvis mycket beröm och gos efteråt. Och godis såklart.
Nu är det söndagkväll. Vi har tänt ljus och myser i soffan. lilla K och jag.

Fri...


Nosa, nosa...



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?