Mattes hjärta...

2011-02-28, 19:17:57 / Kategori: Vardagar med Katrina
Nytt nu är att mormor och Katrina går och möter mig när jag är på väg hem från jobbet. De kommer där på vägen och Lilla K blir så glad när hon ser mig. Jag blir lika glad jag så det känns som en riktigt trevlig vana detta. Det värmer i mitt hjärta när jag ser henne. Hon är så söt och glad mitt lilla hjärta. 
Det är ljusare ute nu på eftermiddagen. I morgon går vi in i vårmånaden mars. Det känns hoppfullt.
Den senaste tiden har det varit mycket inlägg och information i text och bild på facebook om fruktansvärt hemska förhållanden för greyhounds och andra hundar på irland. Jag läser som jag säger endast med ena ögat. Känner att jag måste läsa om detta elände men klarar det egentligen inte riktigt. Denna grymma hantering kommer så nära inpå nu när jag har Katrina som ju faktiskt är en av dessa...Fast det går ju inte att blunda. NNL finns på facebook och de har ju självklart en hemsida och en blogg. Du kan själv läsa om de förhållanden som råder och de insatser som faktiskt görs för att göra skillnad både strukturellt och för enskilda hundar. Bli vän med NNL på fb eller titta in på föreningens hemsida www.neverneverland.se

Mattes hjärta...

aktp

Vilken trevlig rutin ni börjar få.Möten är intressanta och blir vad vi gör dem till.Mars månad är på gång men det är en lång månad med många väderbakslag.Men visst finns det en doft av vår i luften./aktp



2011-02-28, 21:21:51

Annette

ja d känns skönt när dagarna blir ljusare men mars kan vara både vår o vintermånad e min erfarenhet, hoppas dock att d som oftast e vårmånad :)



2011-03-01, 22:57:33



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?