Peder...!

2011-02-15, 19:46:50 / Kategori: Vardagar med Katrina

När jag adopterade Katrina genom NNL fick jag en hel del nya kontakter och trevliga bekantskaper med andra adoptörer. Genom NNL:s hemsida, blogg och forum samt genom facebook kan jag ta del av andras berättelser om sina fyrbenta familjemedlemmar och följa deras liv tillsammans. Vissa fyrbenta har jag fastnat för speciellt. En av dem är Peder som fanns tillgänglig för adoption samtidigt som Katrina. Peder är en blå, vacker greyhoundkille som numera är norrman. Katrina och Peder kom tillsammans till Sverige. Det var årets varmaste dag då den 12:e juli förra året. Katrina och Peder var mycket påverkade av hettan och fick blöta handdukar över ryggen då de kom ut från sina transportburar. Jag tror att Peder hade det besvärligast i den fruktansvärda värmen då han är en stor muskulös hane. Mer muskler som ska syresättas helt enkelt. Peder fick bo i jourhem en period innan han fick komma till sin alldeles egna familj i Norge. I sin familj har han också en hundkompis i Knud som är en ung salukihane. Knud är mycket, mycket söt och busig. Det senare har jag förstått genom matte Kristin. Dessutom är Knud fjärrkontrollexpert vilket inte är så uppskattat. Kristin som är matte till Peder och Knud har skrivit en härlig berättelse om hur det var när hon och hennes familj hämtade hem Peder och hur det har det nu tillsammans. Kristins berättelse finns på NNL-bloggen nu. Så läs mer om Peder här! http://www.nnlbloggen.neverneverland.se  Själv blev jag väldigt berörd och alldeles tårögd av Kristins berättelse om deras liv tillsammans. Jag har ett extra hjärta för Peder. Han har nu ett härligt och kärleksfullt liv tillsammans med sin familj. Han har det, som man säger i Norge, KOSELIGT!

Vackre Peder...




Mai-Britt

Peder er en herlig herremann som har fått et fantastisk hjem hos Kristin og Aslak m/ familie. Og en hel storfamilie med både Salukier, andre adopterte Greyhounds, Samojed, Whippets og mange andre raser som han koser seg sammen med. En nydelig herre denne velfungerende hunden! En fryd og se!



2011-02-15, 21:48:11

aktp

Sitter i kväll efter en lång dag på arbetet och det första jag gör är att gå in på bloggen.Missade det i gårkväll och det är inte ofta jag gör det.jag blir så glad när jag läser om Peder!En sån vacker hund efter Katrina som är etta på min hundlista./aktp



2011-02-16, 19:01:26



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?