Utträngd...

2011-02-02, 19:34:06 / Kategori: Vardagar med Katrina
Vaknade i morse, utträngd på kanten av sängen, liggandes på en liten smal remsa inte större än en fönsterbräda med fyra utsträckta tassar i ryggen. Hon tar för sig! Vet egentligen inte hur detta går till? Det är mestadels mysigt att ha sällskap av en liten varm grey när jag sover. Jag klagar egentligen inte. Jag har ju själv bjudit in henne. Katrina sover inte alltid i min säng. Hon väljer ibland soffan och ibland sängen. Oftast sover hon på sin kant när hon ligger hos mig. Inget bök och stök. Som sagt oftast mysigt. Det händer dock ,att det blir som i natt, att hon söker sig närmre intill.
När hon vaknar på soffan så piper hon när hon vaknar. Det gör hon inte när hon vaknar i sängen. Jag är ju där då...
Morgonrutinen är sedan att hon kutar upp och hämtar en pipleksak som hon glatt rusar runt med medan jag klär på mig träningsoverallen, jackan och stövlarna. Efter morgonpromenad går vi hem och Katrina leker kanske en stund till med pipisarna medan hon väntar på frukost. Sen går hon och lägger sig igen medan jag gör mig i ordning för att gå till jobbet. Hon somnar om och blir senare hämtad av mormor. Så där rullar det på måndag till fredag...

Hon tar för sig...!

Emelie

Haha! Fyra tassar i ryggen, det där känner man igen! "bort, boooort..."



2011-02-03, 09:46:06 URL: http://thehealthyway.blogg.se/



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?