Snötrött...

2011-02-23, 18:13:46 / Kategori: Vardagar med Katrina
Ja du Annette. Jag såg din kommentar. Normalt sätt så håller jag med dig alla gånger i att det är bättre med snö och vitt är brunt och skitigt. Men just nu är jag definitivt snötrött. Mest för Katrinas skull. Vi har haft denna vinter så länge. Vanligtvis brukar vi knappt ha vinter förrän i januari här nere hos oss om vi nu har någon alls. Det ska bli så härligt när Katrinas täcke kan ligga kvar på hyllan och vi kan gå ut härliga långpromenader på eftermiddagarna även i veckorna. Ljus, härliga dofter och lite värme! Visst låter det härligt! Ser fram emot när kommunen tar fram stora sopbilen och tar bort allt äckligt grus så att jag kan ta fram min cyckel igen. Fram till dess tar vi naturligtvis dagen som den kommer och försöker göra det bästa som det är. Men man kan väl få längta lite...?
Katrina har just nu väldigt gles päls på vissa ställen. Är lite bekymrad över detta. Essentiella fettsyror får hon som tillskott på maten. Veterinären rekommenderade det redan när hon kom då hennes päls har varit gles från början. Det kan vara vintern och brist på sol tänker jag också. Hon har ju gått instängd i det där täcket nu så länge. Jag är tacksam över tips om hur Katrinas päls kan bli bättre!

Tänk att få ligga och trivas i gräset...

Camilla

Gillys päls är inte i topptrim just nu heller trots oljor, äggula och vitaminer i maten. Gilly har också några glesa fläckar just nu och hennes päls som varit så fin och glansig är matt just nu. Kan det vara så att sessorna tröttnat på vintern och längtar efter vår..? Kramar Camilla, Jester, Yougi och Gilly



2011-02-23, 21:10:03 URL: http://livetmedlurcher.blogspot.com



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?