Trött idag...

2011-02-07, 19:03:40 / Kategori: Vardagar med Katrina
Mormor hade idag lagt ett nytt mjukt täcke på en av sofforna. Katrina var inte sen med att lägga sig tillrätta där. Jag förstod på mormor att det inte hade varit helt lätt att locka henne därifrån. Vissa dagar är lite segare och tröttare än andra. Idag var det tydligen en sådan dag. Hur mycket kan man sova egentligen, undrar mormor?
I morse när vi var på morgonpromenad kvittrade fåglarna glatt. De ser ljust på framtiden och det känns ju hoppfullt. Det varnas för storm i kväll. Ännu har jag inte märkt av något oväder. Vi får väl se hur det har artat sig sen vid sista kvällsrundan. Katrina kom hem här, efter mig, tillsammans med mormor. Hon är glad när hon kommer hem. Hon springer direkt och hämtar en pipis när hon kommer in. Detta gör hon som en liten glädjeyttring. Sen går hon till matskålen och kollar om det är något kvarglömt. Det är det sällan...
I kväll är det "halv åtta hos mig" med folk från Karlskrona. Det ska vi titta på!

Mormor och Katrina...



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?