Blir det någon frukost idag, eller...?

2011-01-22, 12:44:24 / Kategori: Vardagar med Katrina
Tidig lördagspromenad före frukost. Skönt med en tur i dagsljus som omväxling till veckans mörkerpromenader. Satte igång ett par maskiner i tvättstugan innan vi gick. Det är grusiga gångbanor och halt på de ställen där det ligger snö. Katrina fick vara lös på fotbollsplanen. Hon skuttar lite försiktigt men springer inte. Det är för halt ute. Hon är klok min mörkögda skönhet. Hon riskerar inte att skada tassarna med några häftiga språng. Det får vänta till våren. Vi vill ha en inhägnad grön hage i Vämöparken på ett ställe där som hade varit perfekt för ändamålet. Fårstängsel och en grind. Rena drömmen för oss vinthundsägare och andra fyrbenta kompisar. Detta är en het och innerlig önskan. Jag tar med den i min aftonbön ..."gör så att vi får en hage i Vämöparken där Katrina kan få springa fritt med sina kompisar".
När vi kom hem här var tvätten klar för upphängning i torkskåpet. Lilla K väntade otåligt medan jag hängde tvätt. Hon pep och gnällde hela tiden. "Jag vill ha frukost NU...!"
Nu vilar hon i sängen. Frukosten är uppäten. Snart ska vi åka och handla. Vi ska ha en liten middag för morfar som fyllde 75 år igår. Har förhållningsorder om att middagen ska vara klar i god tid innan handbollsmatchen börjar på TV. Än lever drömmen om en svensk framgång i VM...!

Min mörkögda skönhet...!



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?