Gibson...

2011-01-21, 19:15:55 / Kategori: Vardagar med Katrina
Katrina väger 27 kilo. Hon räknas som en liten tik enligt rasstandarden. Amos väger runt 35 kilo och räknas som en stor flatte. Han är för hög enligt rasstandarden. Det är ju i och för sig Joel och jag också. För höga enligt rasstandarden alltså. Jag är 184 cm och sonen 195 cm. Det gör inget. Man får vara olika...
På tal om olika så har vi idag haft fint besök på jobbet. Lille Gibson fick följa med sin husse till jobbet idag för dagmamman hade förhinder. Gibson väger 1½ kilo men det vet han inte om. Gibson är långhårig chihuahua. Han är pigg, livlig, modig precis som en chihuahua ska vara. Att han är husses pojk visar han tydligt. Det framgår av rasbeskrivning att chihuahuan är starkt knuten till sin ägare och flock. Det märks på Gibson som idag har haft en stor flock att räkna in. Han har trippat runt på kontoret idag med högburet huvud och genast talat om när det har kommit en ny person. Han tycker att han är störst och snyggast. Det ser man tydligt. Gibson är en tjusig liten kille som ska användas till avel. Vad kaxig han ska bli då! Fast det dröjer väl ett tag. Än så länge är han bara 8 månader men har redan en stark karaktär och oändligt med charm så liten han är.

Gibson på jobbet idag...


Gibson - min hand...

emly

Haha! Och sen har vi Bell på 65 kg.





2011-01-21, 22:43:56 URL: http://smellofnature.blogg.se/

Annika

Vad roligt att läsa om min lillhund här hos Dig! :D

...för han är allt lite mer mattes hund, tycker jag allt...;)



Må gott!

Annika



2011-01-22, 15:43:47



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?