Mellandag...

2011-01-03, 20:10:14 / Kategori: Vardagar med Katrina
Det känns lite konstigt att gå till jobbet sådana här mellandagar. Inget är riktigt som det brukar. Många är lediga och det känns lite trögt. Det kan vara skönt också för man kan få undan lite som det normalt inte finns utrymme för. Katrina och Amos har också mellandag. Det verkar som att de vilar ut efter nyårshelgen. Det är nog tröttande med denna anspänning som nyårsafton för med sig. Katrina har sovit på dagis mest hela dagen sa mormor. När jag hämtade henne låg hon under en filt i mormors och morfars säng. Amos kom och hälsade väldigt snabbt när jag kom hem för att sen skynda sig tillbaka till, ja ni vet vad. Kojan är min säger Amos numera. Katrina har legat på kökssoffan som vanligt. Hon är ju matlagningsintresserad den lilla damen. Hon hade min ryggsäck att vila huvudet på medan hon följde mitt köksarbete. Vi tvåbenta är nu mätta och glada. De fyrbenta är i alla fall glada. Riktigt mätta verkar de aldrig bli. Nu är det kvällsrunda som gäller. Sen ska vi mysa en stund framför TV:n innan det är läggdags.

Matlagning på distans...



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?