Fröken nyfiken...

2011-01-14, 20:07:58 / Kategori: Vardagar med Katrina
Hon är otrolig, fröken nyfiken, på att hålla koll på saker och ting. Hon vet vad jag har i alla påsar, väskor, skåp och lådor. Det nosas och kollas här för fullt så fort jag har en kasse med något med mig hem. Det glöms inget heller. Tassalvan får jag ställa högt upp så hon inte når. Den lilla burken vill hon gärna ha och hon vet var den står också. Man tror att hon är borta med vinden när hon ligger och dåsar i en hörna men vips så är hon där så fort man börjar prassla nånstans. Nu ska hon gå med mig i tvättstugan. Även där vet hon precis vad som ska göras. Hon är nyfiken och medveten om det mesta. Hon iakttar och registrerar på ett speciellt sätt allt som händer. Ikväll händer det dock inte så mycket. Har köpt tulpaner som piggar upp så här års. Vi ska tvätta klart och titta på let's dance. Det är lagom en fredag efter en veckas arbete. Ett litet ben som fredagsnöje blir det säkert till den lilla nyfikna damen. Hon vet var de ligger...

Tulpaner piggar upp...




LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?