Vilodag...

2011-01-16, 17:46:27 / Kategori: Vardagar med Katrina
Kravlös söndag utan inslag av längre promenader har vi haft idag. Det är halt som bara den idag igen. Vi tog bilen ut för att handla Katrina och jag. Bilen är inget hon rusar till lilla K. Amos gör det. Han skriker om han inte får följa med. Katrina skriker inte direkt för att hon ska följa med men hon protesterar genom att göra sig stel och tung när det är dags för en biltur. Väl inne i bilen är det inga problem. Då ligger hon på sin bädd som hon har i bilen. Jag tror, som jag har sagt tidigare, att det är momentet när bakluckan går igen som hon inte gillar. Sen vet ju inte jag vad hon gör för kopplingar, från sitt tidigare liv, till bilresa. Lilla gumman...
Katrina har haft att göra med ett ben som hon fick redan igår kväll. Det är ett rökt, torkat lammben som jag köpte i djuraffären. Det är lite köttrester kvar på de där benen. Hon har nu gnagt benet rent och fint. Själv har jag inget att gnaga på men jag har kokt rotmos till oss tvåbenta och det är inte så dumt det heller.
Klorna har fått en liten översyn med klipparen så här på söndagseftermiddagen. Tassalvan har omsorgsfullt smörjts in av mig och som vanligt lika omsorgsfullt slickats bort av lilla K.
Dagen har varit vilsam men jag har förlorat i alfapet...

Tassalvan är nu bortslickad...



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?