Buss...!

2011-06-06, 10:48:37 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Morgontur till hagen inledde dagen igår. Skönt att komma ut på lite hopp och lek innan dagen blev alldeles för varm. Scilla har verkligen behov av att busa loss. Hon sprang lyckligt runt, runt och trixade med framför allt mig. Katrina tog det lugnare och hade inget behov av för mycket stim och stoj. Hon gillar att småspringa, nosa och springa mot mig och få lite kel när hon kommer fram. Hon är den som påverkas mest negativt av värmen.
Vi var bortbjudna på tjejfest på sena eftermiddagen. Det blev så en busstur till Backabo. Katrina har aldrig åkt buss. Det är väldigt sällan jag själv åker buss så det har tyvärr aldrig blivit någon bussträning förut för lilla K. Stackars lilla Katrina ville inte åka buss. Det var hur hemskt som helst tyckte hon. Hon fick hjälp upp på bussen och satt sen ihopkurad och darrade med huvudet nerborrat hos mig. Scilla steg ombord på bussen som en liten stabil isbjörn som om hon aldrig hade gjort något annan än att åka buss till Backabo. Hon stod stadigt jämte mig hela resan lugn som en filbunke. Min lilla svarta prinsessa är en känslig flicka. Vi får öva mer på detta tror jag. 
Scilla och Katrina tyckte att det var helt OK att gå på tjejfest. Jag hade ett påslakan med en filt i med mig till dem att ligga på. Scilla slog sig ner först på den och Katrina fick då problem med hur hon skulle göra. Hon gick först och lade sig på brädgolvet en bit bort men ångrade sig snart och anslöt sig till Scilla. Det bryts en barriär lite i taget. Vi tog en skön långpromenad, med mycket nos, hem sen mina tjejer och jag. Skönt att man slapp den där hemska bussen, tyckte lilla K.

Scilla och lilla K...







LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?