Fästing...!

2011-06-07, 08:10:34 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Igår hittade jag en fästing på Scilla. Den satt framtill på bringan den otäckingen. Den var inte helt lätt att ta bort ens med fästingplockaren. Scilla blev så fruktansvärt upprörd över detta och skrek i högan sky. Katrina kom till undsättning direkt när Scilla skrek. Scilla försvann ut i köket och gömde sig. Efter ett par minuter gjorde jag ett nytt försök och talade om att vi inte kunde ha fästingen där och jag kunde då ta bort det lilla odjuret utan problem. Duktiga tjejen! Scilla följde sedan med och var nyfiken när jag tog bort fästingen från plockaren. Levergodis blev det efter detta trauma. Riktigt kompenserad tror jag inte att Scilla tyckte att hon blev för hon har legat i kökssoffan hela natten och ville inte vara hos mig i sovrummet. Nu måste jag kolla henne extra, extra noga för detta vill vi inte vara med om fler gånger än nödvändigt. Scilla må vara stabil i många situationer jämfört med lilla K men hon är definitivt känsligare för denna typ av hantering. Jag tror att jag väntar ett par dagar med kloklippning...
Vaknade mycket tidigt i morse. Tog en liten sväng här hemma men bestämde mig snabbt för att ta en arla tur till hagen. Det verkar bli en het dag. Scilla hoppade glatt in i bilen. Lilla K var också glad men hoppar ju som bekant inte in i någon bil. I hagen gick det undan. Även Katrina gjorde några riktiga rus även om det, just nu, inte på långa vägar kan jämföras med hur Scilla far fram. Hon rusar runt i full fart, jagar sin svans och härjar så det står härliga till det lilla trollet.
Klockan är nu inte mer än halv åtta. Frukosten är avklarad för länge sedan och töserna sover i varsin hörna. Skönt att de har sprungit av sig. Det blir en lugn dag i skuggan...

Scilla i fina hagen...


Arla morgonstund...


Katarina Sundberg

Go morron ! Ja usch fästingar är ett otyg ;) Tur den kom väck !

Men så härligt med en tidig promenad innan värmen sätter in, själv var jag uppe kvart i fyra i morse och kunde inte somna om, så vi hade oxå en skön lång tidig promenad :)



Ha en underbar dag du och dina fina tjejer !

Kram Katarina



2011-06-07, 08:47:41

Lena Wik

Fint att familjen fungerar så bratillsammans så fort.

Tycker att det är lättare att se fästningarna krypa på en vi päls, så att man kan ta dem innan de bitit fast.

Kram till er alla!



2011-06-07, 21:05:16



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?