Första dagen hemma med Scilla...!

2011-06-03, 17:04:24 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Natten har mestadels varit lugn. Vi somnade ovaggade igår kväll men det var nog lite oroligt och ovant i lägret. Katrina somnade i min säng och markerade att sängen var hennes plats. Hon hade fullt upp igår med att springa runt och hålla reda på alla platser som hon anser vara sina. Scilla nöjde sig med att ligga på mattan. Hon kände nog att det kändes tryggast. Katrina nöjer sig med en liten markering och Scilla anpassar sig lugnt och stilla till läget. Hon är mycket mjuk och mild den lilla nya. Halv tre vaknade jag av att Scilla låg och gnagde på ett tuggben i hallen. Katrina låg då på kökssoffan och hade full koll på läget. Scilla hade kissat på mattan också. Lilla gumman dricker väldigt mycket om man jämför med Katrina så jag får vara beredd på att kuta ut ofta nu. Vi ska ju inte ligga och gnaga på ben om nätterna så jag fick ta bort benet och säga till Scilla att hon fick komma och lägga sig bredvid mig på bädden bredvid min säng. Så somnade hon sött där och sov så resten av natten fram till över åtta. Fantastisk sommarmorgon att ta första morgonpromenaden tillsammans i. De går så fint tillsammans, nosar på samma ställen och är verkligen jättegulliga ihop. Scilla är större än Katrina. Katrina är den lilla nätt feminina typen. Hon rör sig så graciöst och svävande som en liten hind. Scilla är längre och något högre. Hon har ingen markerad midja utan är mer rak och robust i kroppen. Mer lik mig alltså...Scilla har den allra mjukaste och tjockaste päls man kan tänka sig. Lilla "Sammetsscilla". Hon är väldigt tillgänglig och kontaktsökande så det är inte svårt att bli omedelbart kär i henne när hon kommer och kör fram sitt lilla huvud och vill bli kelad med.
Frukosten fick de samtidigt här. Katrina tycker att Scilla är en riktig sölkorv. Det gäller att ha koll så att lilla K inte förser sig med mer mat än hon ska ha. Men hon vet hur hon förväntas uppföra sig och rör inget när jag är i närheten. Hon har bara koll så att allt blir uppätet...
Idag tar vi det bara lugnt. Det har blivit en promenad till i solskenet. Scilla behöver träna upp sin kondis. Det har vi tid till nu. Det var samma för Katrina den första tiden. Mormor har varit här och umgåtts lite. Det är bra det. Tjejerna har fått sitt andra mål för dagen och nu ligger de och sover på var sitt håll. Katrina har lagt sig i huset och Scilla har hittat till kökssoffan. Nu är det semester! Har inte riktigt landat i ledigheten än. Frid och ro råder. Det är gott att leva!

Första morgonturen tillsammans...


Nosar på samma ställen...


Mina prinsessor...


Det tar på krafterna att få en syster...


Lilla söta Scilla...


Lilla K har koll på "sölkorvens matskål"


Scilla har hittat till sofflocket...

Anonym

ha en skön semester Margatetha med din 2 flickor vi ses 1 vecka i sommar innan jag går på min huvudsemester./aktp



2011-06-03, 20:55:51

Katarina

Så underbart att se Margaretha, vilka fantastiska veckor ni har framför er, att i lugn och ro få tassa in och spana in allt nytt tillsammans :)

Varmt grattis till er alla !

Kram Katarina



2011-06-03, 22:25:23



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?