Justerade flickor...

2011-06-21, 22:38:18 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K

Det händer då alltid något...
Katrina slog i benet igår och fick en liten sårskada. Detta har hon naturligtvis slickat på och i morse tvättade jag av såret och la på en kompress och lite bandage för att undvika mer slickande. Huden har rispats upp. Inget djupare men ändå ett sår. Inte konstigt att det blir sårskador som de far runt här och härjar. Det är rena cirkusen här på morgonen och Goofy i familjen trissar upp det hela. Katrina är inte sen att haka på. Leksakerna flyger över golven och tjejerna likaså. Jag måste "bygga ut"!
Vi var och hämtade färskfodret nu på eftermiddagen. Nytt är beställt att hämtas om 14 dagar. Nu ligger det en korv för upptining i kylen. Det blir premiär i morgon för den nya kosten. Tänker blanda 50/50 färskfoder/torrfoder inledningsvis. Kartongen var högintressant för tjejerna. De slickade till och med på kartongen och verkade väldigt ivriga så det blir nog roligt att sätta fram den nya maten.
När vi hade varit och hämtat kartongen med mat så tog vi en tur till hagen. Där sprallade de loss. Inte minst, lilla tokstollan, Scilla som har mest behov av spring. När vi kom hem upptäckte jag en sårskade på Scillas rygg. Tänk att jag inte märkte när detta hände. Hon har inte klagat alls. Men det är klart att det kan hända i leken att någon blir riven. En tre centimeter lång reva. Inte djup alls vad jag kan se men huden har fått sig en ordentlig törn. Det blöder inte men revan går igenom huden. Ser lite läskigt ut mot den vita pälsen. Hon bryr sig inte och försöker inte nå såret för att slicka. Jag rengjorde bara. För säkerhets skull ringde jag veterinären och kollade vad de tyckte. Frågade även om skadan på lilla K. De sa att jag hade gjort rätt. Får ändå ha lite koll på de där såren. Nu sover de här. Vi var ute halv nio senast. Tror inte att de behöver gå ut mer. Jag orkar inte dra upp dem nu när de sover så sött. Tror de är ganska nöjda för dagen.

Lilla K med bandage...



Sårskada nummer två...



Trött efter dagen...


Camilla

Dessa greyhoundfröknar å deras sår... Du kan få låna Gilly ett tag och plåstra om henne också ;D Hon fastnade i ett staket härom veckan med benen, hur tusan hon nu lyckades med det. Igår hittade jag ett stort sår på ena bakbenet, ett nytt! Å det såret måste hon lyckats fått inomhus på något sätt, hm. Dessa prinsessor! Blir alldeles varm när jag ser dina tillsammans, vilket par de är! De verkligen trivs tillsammans, så olika men ändå så lika <3 Håller tummarna för att du kommer bli nöjd med maten, jag är supernöjd! Stora stora kramar till dig och jag är så glad att du har dina prinsessor att krama och skratta åt när livet känns tungt!



2011-06-22, 19:51:28 URL: http://livetmedlurcher.blogspot.com



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?