Kvällstur till hagen...

2011-06-04, 10:58:08 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K

Kände mig lite osäker på hur mycket nya intryck jag skulle utsätta Scilla för igår. Det var ju varmt som bara den så vi gjorde kortare turer ut, drack och vilade mellan varven och gjorde dessutom ett besök hos mormor och morfar för lite fika på balkongen med mormor. Scilla finner sig otroligt väl till rätta och landade efter husesyn på en mjuk ryamatta. Scilla hälsade på morfar som låg och vilade. Mormor har även hon blivit blixtkär i Scilla. Det är ju inte svårt...Detta är en cool tjej som tar alla trappor i ett huj utan tvekan. Lilla K tvekar alltid i trappor men hon kanske blir lite modigare nu med en så tuff liten syster. När vi kom hem här så började Scilla leka och skutta så jag förstod att det fanns lite energi som behövde ventileras. Vi tog en tur till hagen tillsammans. In i bilen som ett skott hoppar hon lilla Scilla. Katrina ska lyftas in. Inga problem att åka tätt tillsammans har de flickorna. Scilla behövde verkligen busa av sig. Katrina var lite låg igår och hade inte lika mycket spring i benen. Fast lite sprall blev det innan myggen började bita. Katrina lider verkligen av mygg och knott. Hon får röda märken speciellt på den tunna huden på magen. Scilla är en tjej med glimt i ögat och ser underbart kul ut när hon springer. Katrina springer effektivt och rent fast hon kan också busa till det. Hon har grace lilla K. Det vill jag inte påstå att Scilla har direkt. Alla är vi olika...Scilla har potential till att bli flockens clown. En mycket söt clown dessutom!
Idag blir det ännu en varm sommardag. Efter morgonpromenad och frukost sover tjejerna i varsin hörna här. Katrina har lilla huset som lägerplats. Huset står på min högra sida när jag sitter här och äter frukost. På min vänsta sida ligger Scilla på sin bädd. Bädden flyttar vi runt nu då hon har tagit den till sin säkra plats. Hon har legat på den hela natten intill min säng. Katrina har då legat i sängen hos mig.
Jag har lämnat hemmet i några minuter för en runda till tvättstugan. Jag hörde vid hissen att Scilla skällde lite först. När jag kom tillbaka hade hon tystnat men var jätteglad när jag kom igen. Nu planerar jag min andra utbrytning för jag måste hämta upp tvätten. Vi ska ta en promenad till Saltö senare. Katrina visar vägen. Scilla flyter bara med hon...

Efter sprallet...


Nosa och äta gräs är också trevligt...


Sprallbild får vi ta en annan gång...



urban

tack för att du delar med dig. det är en fröjd att få följa med på er resa och dessutom skriver du bara så fantastiskt bra, beskrivande, medryckande och underhållande. det här är oxå ett alldeles utmärkt sätt för en hundallergiker som mig att få en inblick i hur det är att vara hundmatte samt bekanta sig med människans bästa vän. spännande fortsättning följer med inträdet av scilla i ert liv.



2011-06-04, 15:33:03

Anita

Vad fint det verkar gå med nya familjemedlemmen! Roligt! Och vilken fantastisk hundhage - tänk om vi hade en så fin här i Solna.....



2011-06-05, 12:36:50



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?