"Om sig och kring sig"...

2011-06-15, 21:52:01 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Att det helt plötsligt går bra med de där små tuggbenen berättade jag om igår. Tuggben är populärt för Scillas del. Hon kanske inte har fått så mycket tuggben i sitt tidigare liv. Hon har ju enligt vaccinationshandlingarna tuggat på trä när hon ínte har haft några leksaker. Nu har vi både leksaker och ben. I morse var det första gången som hon hämtade en leksak och riktigt busade runt med den. Det tar sig...För ett par dagar sedan så fick de varsitt tuggben modell halvstor vit rulle med en liten rökt bit instoppad precis så pass att man kan peta bort den. Katrina är glad för den där lilla rökta remsan. Scilla som är ganska aningslös kollrades snabbt bort av Katrina som är "om sig och kring sig" med mat. Katrina åt först upp sin remsa och gick raskt bort och bytte till sig Scillas ben där remsan fanns kvar. Scilla hade inte en susning om vad som hände utan tuggade glatt på det som först var Katrina ben. Säga vad man vill men smart är hon lilla K.
Någon vägning av tjejerna har jag inte hunnit med idag. Det har varit fullt upp med annat. Vi har gått två längre rundor, jag har planterat på balkongen och dessutom haft lite andra ärenden att uträtta. Vi kan ta vägningen i morgon. Då ska jag också ringa om färkfodret som jag var på gång att byta till redan innan lilla K blev dålig i sin mage. Tänkte fasa in detta nya foder lite fint nu. Matglada är de båda två tjejerna även om lilla K tar täten när det kommer till matintresse. Skålen blir tom mycket snabbare på hennes sida. Plantera är de inte intresserade av i alla fall. Det där har jag fått pyssla med själv. Annat var det på lilla Floras tid. Hon var alltid mitt i allt, bland jord, krukor och plantor. och hjälpte till. Lilla gumman. Det är fem år sedan nu...

Matglada flickor...




LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?