Prylar...!

2011-06-13, 14:06:33 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Pratade med min goda vän Lotta igår om prylar till fyrbenta i allmänhet och till greyhounds i synnerhet. Jag är aldrig riktigt nöjd med de grejor jag inhandlar. Det är inte det att det är helt fel på sakerna. Det är snygga och oftast funktionella saker men det är bara det att det alltid är något att önska för min del. Pistolhakade koppel som går upp, Koppelhakar som är tillverkade i någon mjukmetall som viker sig,  för långt koppel, för kort koppel, selar som skaver och kasar, halsband som glider av nacken, för smala halsband, för stora halsband, halsband som skaver päls, halsband med för liten D-ring där koppelhaken kärvar. Listan kan göras lång. Till tidigare jyckar har jag köpt ett koppel och ett halsband sen har det varit bra med det. Men till dessa är det minsann en hel vetenskap. Jag flyttar om och grejar men det är alltid något. Framför allt är jag ute efter säkerhet. Kan inte stå med tjejerna vid trafikerad gata och helt plötsligt upptäcka att kopplet på någon av dem har släppt eller att halsbandet har glidit av efter en helikoptersväng för att det kom en liten kanin och hoppade glad i hågen. Nu har jag ratat pistolhakar och halvstrypkoppel efter att ha haft otur med dessa. Nu är det läderhalsband med spänne och riktigt stor D-ring som gäller och flätade läderkoppel med svensk BGB-hake i svenskt stål, patenterad i Sverige Orsa, som gäller. Nu väntar jag på beställda prylar och ser fram emot att allt ska bli så perfekt som jag önskar... 
För tillfället är det halsbandsfritt. Ser härifrån där jag sitter att mina tjejer ligger i kökssoffan och sover. De har inga bekymmer om materiella ting de där två. De har hittat varandra nu och ligger jämte varandra även inomhus. I morse låg de i min säng och lilla K hade huvudet så gulligt över Scillas rygg. Jag hann inte med att få till en bild just i det ögonblicket med det kommer säkert fler tillfällen...

Inga bekymmer...



Bredvid varandra...





LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?