Regnig ledig måndag...

2011-06-20, 23:04:04 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
En regnig dag är inte fel. Det verkar som att tjejerna här har gillat det också. Vi har kutat ut mellan skurarna som har varit rätt häftiga mellan varven. Nyss plockade jag undan en hel hög med leksaker. De leker nu inomhus båda två och jagar varandra mellan rummen med leksaker i munnen. I morse låg de så gulligt här huller om buller i sängen. De var inte så kvicka med att stiga upp i morse med regnet som smattrade utanför. De tjafsar lite grann med varandra också nu. Inget allvarligt men lite markeringar om att "här ligger jag", "nu har jag denna leksaken" och "det är mitt ben nu". Det pips också en hel del då de är rätt överkänsliga båda två för olika saker. Scilla när hon upplever att hon sitter fast och lilla K när hon blir tillstött bara det minsta lilla. Oj vad de piper! Man kan tro att det har hänt något riktigt allvarligt.
Var och handlade lite på eftermiddagen och då var tjejerna ensamma hemma. När jag var i affären ringde tjejen som är återförsäljare till Nordic färskfoder och meddelade att det kommer en leverans i morgon och att jag kan hämta foder i morgon eftermiddag. Så bra! Då kan de få första smak på färskfoder på onsdag. Det ska bli spännande att se vad de tycker om detta. Amos och Bell äter detta foder nu och de gillar det skarpt. Magarna mår prima och lilla Bell som har varit lite kinkig med maten äter nu bra när hon får färskfoder. Här har vi inga aptitproblem men jag hoppas ju mycket på att fodret ska ge den näring de behöver och att det också blir lite positiv effekt på deras pälsar. Scilla fäller nu mycket päls. Hon har en helt annan pälskvalitet än Katrina den lilla mjuka isbjörnen men hon kan säkert också behöva lite stärkande föda.
Vaktmästaren i huset har varit här idag och fixat några saker. Scilla och lilla K tog chansen att bli klappade och de var så trevliga så. De gör så bra reklam för sig båda två tjejerna.
Bullbak blev det idag. Här bakas det kanelbullar en regnig dag en gång om året och idag var det dags.
Mormor har också varit här idag. Vi gick och mötte henne då hon var på väg hem från sjukhuset och sedan följde mormor med hem och fikade. Det är allra godast med bullar när de är nybakade. Det blev dock inga bullar för de fyrbenta fröknarna. Tuggben duger gott!

Huller om buller...



Nybakat...





LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?