"Scillalutet"...

2011-06-16, 21:47:19 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Scilla har en liten gullig egenhet. När vi stannar upp under promenaden, till exempel för att prata med någon, så lutar hon huvudet över Katrinas rygg. Jourmatte Sanna kallar det för "Scillalutet". Scilla gjorde så även uppe i Arboga på kompisarna Tira och Torkel. Det är verkligen jättegulligt det där lutet.
I morse var det bus här hemma. Tjejerna hade glädjeyra och flög upp och ner i sofforna med leksakerna och fröjdades tillsammans över att det var en ny dag. I detta läget hade det varit gott att ha en inhägnad tomt att bara släppa ut dem på. Det kändes just då lite trångt här hemma.
Det har varit en varm och skön dag idag. Vi har inte haft så mycket tid för långpromenader då det har varit lite annat på programmet. Jag har ringt om fodret och ska få besked i nästa vecka. Det verkar vara något krångel med Nordics leveranser påstår de då de tydligen ska flytta sin tillverkning. Fortsättning följer tydligen.
Det lilla gosedjuret har idag visat prov på nya förmågor. Jag skulle steka lite bacon och slängde upp ett paket, delat i två halvor, på plåten. I ett obevakat ögonblick så hoppade fröken Scilla upp och knep ena halvan av baconpaketet. Det halkade ner fortare än jag han blinka. Hon fick höra några långa ramsor och såg lite moloken ut men inte i närheten så olycklig som jag tycker att hon borde se ut. Hon är en annan sort än lilla K... Hon beskådade det hela från kökssoffan förresten. Hon tittade på mig med en min som ungefär sa, "där ser du"... Lilla K hade då helt glömt bort att hon dag ett här hoppade upp och knep en macka på diskbänken. Fast hon såg betydligt olyckligare ut än Scilla när hon förstod att man inte gör så. Så den där lilla får jag hålla koll på. Det är nu redan två veckor sedan vi hämtade henne. Det låter lite klyschigt men jag fattar inte vart tiden tar vägen.
På eftermidagen har vi varit hos morfar och mormor en stund. De har varit så duktiga båda tjejerna och legat och ätit på varsitt ben. De ska ju vänja sig vid att vara där tillsammans också.
Nu sover mina tjejer i varsin soffa. I morgon har vi fullt upp att stå i med olika saker att uträtta. Jag tror bestämt att vi först ska ta en morgontur till hagen.


"Scillalutet"...



Hos mormor och morfar...



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?