Varmt...

2011-06-29, 09:39:11 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Äntligen sommarvärme tycker vi som kan klä oss lätt. Päls är ju ingen hit i denna värme. Det är lugnt tempo här nu. Igår blev det bara korta rundor ut. Alltid hittar vi något på våra promenader. Brukar passa på att ta en bild med mobilkameran. Det är så vackert nu och av någon anledning ser man allt detta vackra på ett annat sätt när man är på promenad med fyrbenta. Katrina och Scilla var inte riktigt pigga varken på morgonen eller kvällen igår. Det är skugga och inomhus som gäller sådanan här dagar. Katrina har det besvärligt i värmen och Scilla kommer inte långt efter. Hon har mer ljud för sig den lilla. Suckar, blåser, stånkar och flåsar framför allt när hon lägger sig tillrätta på något ställe. I natt har de legat på varsitt håll i vardagsrummet. Ingen i min säng. Det är för varmt helt enkelt. I förrgår låg de hos mig båda två och trängdes. Själv ligger man som på en försterbräda då.
Igår var de ensamma en hel del. Det går mycket bra men jag märkte på kvällen att Scilla undrade. "Ska det verkligen vara så här?" Det är som det är just nu i dessa tunga dagar. Var på sjukhuset på förmiddagen och på kvällen och däremellan uträttade jag lite ärenden på stan. Kanske bra att det är så varmt för tjejerna har ingen direkt överskottsenergi. Men glada är de när jag kommer hem. De riktigt tävlar om vem som ska hälsa först och mest. Katrina springer fram och tillbaka och glädjeylar med pipisar i munnen och den lilla Scillan springer efter.
De tycker mycket om sin nya mat. Nu till frukosten var maten lite krispig för den hade inte riktigt tinat. Jag tror de gillade det för det svalkade lite. Ska öka andelen färskfoder. Tanken är att de bara ska få den nya maten så småningom.
Det blir ännu en riktigt varm dag idag. Det gäller att öppna upp så att det fläktar och se till att ha fräscht vatten i skålarna.

På promenaden...


De är här nu...




Lena Wik

Tänker på er!

Min lille kille är också trött och slö, men hoppar och piper när hans olika "mattar" kommer för att gå promenad.



2011-06-29, 21:46:04



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?