Backup...

2011-03-10, 07:39:01 / Kategori: Vardagar med Katrina

Som ensam ansvarig för fyrbent kompis måste jag ha backup i vardagen. Vårt "dagis" har stor flexibilitet. Igår var jag ute på ett litet födelsedagsfirande efter jobbet och lilla K fick vara kvar på dagis några timmar extra. Mormor var på ett annat kalas så morfar och Katrina var ensamma hemma. Hon låg i soffan på täcket där och trynade när jag kom och hämtade. Det går inte direkt någon nöd på henne...När vi kom hem, efter en lite promenad, så var det full fart här med leksakerna innan hon somnade. Kul är hon när hon rusar runt med pipisarna det lilla spöket. Nu har vi varit ute på morgonpromenad, frukosten är uppäten, pipisarna har fått sig en omgång idag också och nu sover hon igen i min säng. Dagis får träda in lite extra igen. Jag ska åka bort ett par dagar i jobbet. Mormor hämtar här under förmiddagen. Så här har vi det och detta upplägg är, just nu under dessa omständigheter, det som gör att jag får möjlighet att kunna ha denna lilla fyrbenta skatt i mitt liv. Hurra för mormor och morfar som håller dagis öppet vid behov i vått och torrt!

Trynar på täcket på dagis...




LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?