Blivande dubbelmatte...

2011-03-23, 19:29:36 / Kategori: Vardagar med Katrina
Redan i höstas började jag fundera över en kompis till Katrina. I julas när Amos bodde här hemma förstod jag hur viktigt det var för Katrina att få ha sällskap av en annan fyrbent i flocken. Nu har jag ju grubblat en längre tid på detta. Processen har varit lång och jag har funderat hit och dit över egenskaper,hane eller tik, timing och vardagsplanering med dagis och allt. Jag har tittat på alla nya fina små hjärtan på NNL:s hemsida www.neverneverland.se under flera månader. Har länge varit inställd på en hane och det har funnits flera favoriter den senaste tiden. Nu blir det ingen hane. Velvet är en liten tik som den senaste tiden har funnits tillgänglig för adoption och som jag fick upp ögonen för för ett tag sedan och som den senaste veckan inte har lämnat mina tankar. När jag upptäckte att jag redan gett henne ett nytt namn så var klockan slagen. Velvet är vit med blå öron. En fantastiskt söt liten greyhoundflicka med ett mycket tråkigt förflutet. Trots sina negativa upplevelser är hon tillitsfull mot människan. Lilla Velvet har blivit brännskadad på bakdelen då hon har fått kokande olja på sig. Hur detta har gått till vill jag inte ens tänka på. Hon visar inget om detta lilla Velvet. Hon kommer att ha ärr på bakdelen men det kommer inte att vara något problem för henne. Velvet kommer till Sverige under våren och då ska hon få bo i ett jourhem under några veckor till min semester börjar och jag kan hämta henne. I år blir det en lång och tidig semester. Upplägget när Katrina kom i fjol fungerade så bra. Det kommer detta också att göra. Det ska bli så roligt och spännande. Hon är så välkommen lilla blåstjärna. Hennes nya namn blir Scilla. En flicka med blå öron heter självklart så liksom den lilla blå blomman som snart sticker upp i alla gamla trädgårdar. Jag känner redan att jag tycker så mycket om henne. Katarina, som har träffat henne på irland, har berättat så varmt om henne. Tack till Er som finns med i detta och engagerar er för att alla dessa små ska få en framtid och ett gott liv! Det blir bra det här. I juni blir jag dubbelmatte...

Lilla vackra Scilla med öron blå...

Bild tillhör neverneverland

Anonym

Jag är helt övertygad om att du blir en bra dubbelmatte och vilket vackert namn du valt./ från en dubbelmormor



ds hon är vacker Scilla.



2011-03-23, 21:01:30

Annette

va roligt! då får man ett skäl att komma och kolla på henne och hälsa (inte för jag behöver nåt skäl för att titta in). hemskt att höra vad dom här hundarna blir utsatta för.



2011-03-23, 23:16:57

Lena Wik

Förstår att du smälte. Hon är jättesöt.



2011-03-25, 18:49:14



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?