Inga tveksamheter...

2011-03-02, 20:14:41 / Kategori: Vardagar med Katrina
Idag har jag cyklat till jobbet. Det var länge sedan. Tänkte egentligen vänta till dess att de har sopat på banorna men jag kunde inte låta bli idag. Det känns lite vårigt i luften. På väg hem så mötte mormor och Katrina så jag fick hoppa av cyckeln sista biten. Mormor följde med in i vår port när jag skulle parkera min cyckel i källaren. Jag släppte lilla K i entrén och frågade om hon ville åka med mig i hissen eller följa med mormor igen. Man kan väl kanske få en puss undrade mormor. Lilla Katrina springer då fram till mormor och säger hej då och sen skuttar hon som en liten blixt tillbaka till mig och hissen. Här var det inga tveksamheter om vad hon ville. Och glad är jag för det. Det värmer i ett mattehjärta att hon valde mig. Eller var det kanske för att jag hade torkad kyckling i fickan? Det får man aldrig riktigt veta...
Victoria i Italien som har Katrinas syster Lily har nu berättat att hon åter igen ska bli adoptivmatte. Lily ska få en kompis. Greyhoundflickan Taras anländer längre fram i vår till familjen. Taras har fått valpar och finns på irland tillsammans med sina valpar. Jag har sett bilder på lilla Taras. Hon är en underbart vacker blå tik som ser så mild och vänlig ut. Denna tillökning ska bli spännande att få följa.

På väg mot våren...!


Anonym

Vilken häftig bild som du publicerat!Förhoppningsvis kan du cykla i morgon ochså.När jag kom hem i kväll var det mörkt men Izza väntade på mig och var nöjd att matte behagade komma hem.Även en katt kan få en matte att känna sig viktig- När husse kom hem så är inte matte lika intressant.Izza ligger på husses dator och hjälper honom med mailen./aktp



2011-03-02, 20:59:22



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?