Lördag med vårsol...

2011-03-26, 17:54:48 / Kategori: Vardagar med Katrina
Vaknade tidigt idag av ljuset utifrån. Svårt att ligga till en sådan vacker dag. Tidig promenad i morgonsol. Lilla K tar lång tid på sig att nosa på alla träd och på marken som ju håller på att vakna till efter denna superlånga vintern.
Gissa om det var en liten glad tjej som mötte mig i går när jag hämtade på dagis. Det var riktigt rumpsväng kan jag meddela. Det är gott med den sortens glädje när man kommer hem. Hon hade ju övernattat på dagis mellan torsdag och fredag. Det är mycket sådant nu i vår. Jobbet kallar. Fast det går ingen nöd på någon av oss.
Efter långa lördagsfrukosten tog vi en promenad in till stan i vårsolen. Vi var på djuraffären, lilla gumman och jag, och handlade lite diverse; pipisar, ben och rosa b-påsar. Lilla K är så duktig inne i djuraffären. Nosar bara lite men väldigt hyfsat och försiktigt.
Hon väcker mycket uppmärksamhet på stan den lilla damen. Det är många som tittar och kommenterar henne. Det är kul. Hon går som en dröm i kopplet. Vi träffade ett par gaphalsar till hundar som skällde på henne. Det tycker inte Katrina om. Hade hon varit fri att välja hade hon sprungit hem.
Det slår aldrig fel. Det är alltid någon som stannar och undrar vilken ras Katrina är och sen börjar de undra. Hennes historia väcker alltid intresse. De flesta är helt omedvetna om förhållandena för hundar på irland men många är något bekanta med den hemska situationen för många hästar och kan dra paralleller till det.
Katrina fick ett märgben när vi kom hem som hon har legat och ätit på i min säng. Det där var riktigt gott för det var väldigt fokuserat där ett tag. Ända tills jag började prassla ute i hallen för att åka och handla. Då var det uppställning direkt bredvid mig för biltur till affären. Nu har hon landat i sitt lilla hus. Vi ska ta en liten sväng till innan solen går ner. Det är skönt att vara hemma med Katrina.
Tänker mycket på hur det ska bli sen när det blir två fyrbenta tjejer här hemma. Jag ordnade nyss med bokningsavgiften till NNL. Den lilla vita skönheten med de blå öronen ligger som bokad på NNL:s websida. www.neverneverland.se Lilla Scilla! Allt blev plötsligt så verkligt. Det är så spännande detta...

Solig tidig morgonpromenad...



Hej matte...!

Anonym

Jag blir också väldigt upprörd när jag läser om hundarnas förhållanden på Irland.När man läser om blåöras ärr så vill man bara gråta.Tvärr så passar nog inte rasen oss på landet.Men man vet aldrig! Vi har rastat plånboken idag och nu så vankas det mat efter en lång dag i Kalmar och IKEA fick klara sig själv idag utan min plånbok./aktp



2011-03-26, 18:48:30

Lena Wik

Vi har också haft en dag i vårsolens sken.

Bertils syster och svåger hälsar på. Dom har sopat altanen och tömt gamla krukor. Jag har skurat trädgårdsmöbler. Och lagt en nyinköpt marimekkovaxduk på altanbordet. Det blev såååå fint.

Vi har suttit i solen (och blivit röda om kinderna). Jack har legat i solen på altanen och mått bra. Dörren har varit öppen, och han har kunnat gått in och ut som han velat. En försmak av de fina månader vi har framför oss.

Bertil hälsar så mycket.



2011-03-26, 20:27:31



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?