Vanlig ny måndag...

2011-03-07, 20:24:32 / Kategori: Vardagar med Katrina
Så är denna måndagen snart till ända. En helt vanlig måndag på jobbet. Hade sällskap med en god vän och kollega en bit på hemvägen. Trevligt! Blev mött av mormor och Katrina. Idag var det täcke på igen då det har varit betydligt kyligare idag än i helgen. Katrina har nu legat på kökssoffan och värmt sig på fleecefilten medan jag har stekt lite biffar. Hennes nos ser ut som en dragspelsnäsa tycker Peders matte Kristin. "Trekkspill nese". Man lär sig! 
Lilla K har varit på långpromenad med mormor idag. De har haft en vanlig trevlig dag tillsammans. Inga äventyr... 
Ja du, Anita. Tack för din kommentar. Träning får det bli...Jag vill ju gärna kunna ha henne lös när det passar. Min främsta tanke i det läget när hon gav sig iväg var att styra henne undan från vägarna. Det är trafiken som jag är rädd för och då blir det lätt panik. Hon följer mig vanligtvis men just denna gången var hon så stark i sin vilja att gå hem. Det roliga var att hon travade och hela tiden hade koll på mig. Sen tänkte jag att hon kanske skulle börja galoppera ju närmre hem vi kom. Hon har ju en makalös koll på allt den sköna. Stannar vid övergångar och kollar när hon går i koppel. Men när flyktinstinkten sätter in finns ju inget annat. Nu gick ju detta äventyr bra men nu får det bli öva av med mycket torkad kyckling i fickorna.

Fröken långnäbb med sin dragspelsnäsa...



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?