1:a maj...

2011-05-01, 20:50:04 / Kategori: Vardagar med Katrina

På 1:a maj så har vi tradition i Karlskrona av att gå revelj genom staden. Klockan sju på morgonen går reveljen, för att hälsa våren välkommen, tillsammans med  marinens musikkår. Vår familj har hållt på denna tradition under många, många år. Efteråt har vi haft en släktsamling med lite frukost tillsammans. Trevligt! Idag gick vi tillsammans Joel, Amos och jag. Det kändes extra roligt. Efteråt var det samling hemma hos mormor och morfar för lite kaffe och smörgåsar. 
Nu har Gävlegänget åkt hem till sitt. Det har varit skönt att ha dem hemma. Fick nyss rapport om att de har kommit fram ordentligt. Skönt! Det har varit fullt upp här sedan i påskas så de det har inte blivit någon ordning på bloggeriet. Katrina ligger nu i den renbäddade sängen och njuter av friden. Det har varit upptaget i min säng den senaste tiden då jag har upplåtit mitt sovrum till Emelie och Joel. Katrina verkar gilla att ordningen är återställd.
Äntligen har hon fått sin mysdress från Hurtta, lilla K. Beställde den när det var kallt och eländigt men den har dröjt. Norske Peder har ju en sådan dress och han gillar den skarpt. Jag tror att Katrina kommer att gilla den också då hon är en riktig fryskyckling. Hon har provat den och den verkar helt perfekt. Nu lägger vi den dock på hyllan ett tag och tar fram den när det blir kallt igen.
Är så trött på Katrinas mjälliga päls nu. Trots oljor blir det inte bättre. Nu blir det foderbyte. Har beställt färskfoder från Nordic som jag ska hämta i veckan hos en återförsäljare i stan. Tänker ge henne 50/50 färskfoder/torrfoder till att börja med. Har bara hört positivt om detta foder när det gäller päls och välbefinnande över huvud taget. Ska bli intressant att se hur hon tar emot denna nya mat och om det blir något positivt resultat. Återkommer på bloggen om detta foderbyte.
Vilket fantastiskt väder vi har! Det har varit härliga dagar på sistone. I morgon är det vardag igen. Inte fel det heller...

Söt flicka i rött...


Nu har de åkt hem till sitt igen...


Anonym

Nja jag undrar om det inte är för tidigt att lägga undan den lilla röda ännu för Katrina.Väldans fin den är! Undrar just vilken färg Scilla skall få samt vilken färg matte skall matcha med.?/aktp



2011-05-02, 17:50:13



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?