Förberedelser...!

2011-05-03, 21:00:14 / Kategori: Vardagar med Katrina
Det börjar närma sig så sakteliga...Snart kommer hon! I hallen hänger nu en ny grå sele till Scilla bredvid Katrinas röda. Selarna kommer från Torshammarens textiltryck www.torshammarens.se Jag är nöjd med selen då Katrina gillar den så det fick bli en till såklart. Jag har ett lila halband från samma ställe som jag inte har använt till Katrina. Vet inte varför för det är lagom, snyggt och mjukt. Jag tror att det blir bra till Scilla.
Idag kom de nya fästinghalsbanden från Evas hundhalsband www.evashundhalsband.se Katrinas förra är lite för trångt så hon får ett nytt i år hon också. Lilla K fick inviga sitt idag. Det hänger lite lösare än det förra och ser perfekt ut. Scillas ligger här och väntar. Hoppas att det passar den lilla. Det verkade som om Katrina kände på sig att hon blev lite pyntad. Lite märkvärdig blev hon allt. Till och med så märkvärdig att hon skällde ut en Berner sennen och en Faraohund som vi mötte i spåret. Hon morrade också åt Faraohunden som var hur trevlig och lugn som helst. Varför fick jag inget ordentligt svar på tycker jag. Hon är lite ojämn Katrina. Oftast är hon hur cool som helst men ibland slår det till...
Upptäckte under promenaden att Katrina haltade till ett par gånger när hon skuttade till och gjorde ansats till att öka tempot. Inget syns eller känns på någon tass eller ben när jag undersöker. Hon går rent och även när jag ökade upp henne i snabb trav så såg det bra ut. Något tillfälligt hoppas jag. Får kolla upp detta när jag släpper henne nästa gång.

Nya fästinghalsbandet...


Och ett till...


Två selar i hallen...

Anonym

Det är roligt med pynt! jag undrar hur jag skall motivera behovet av ett nytt halsband kan nog inte motivera att jag riskerar bli fästingbiten!/aktp



2011-05-03, 21:25:50



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?