Mjäll...

2011-05-06, 20:06:01 / Kategori: Vardagar med Katrina
Gårdagens dusch torkade ut mer än det gjorde nytta ser det ut som. Idag har hon ännu mer irriterad och mjällig hud lilla fröken. Jag tror jag får mjäll av det här jag också. På måndag ringer jag veterinären. Maten har inte kommit idag heller så det blir inget färskfoder denna veckan. Tänker att detta ska hjälpa hennes hud och päls. Nu sover hon på kökssoffan och jag har smörjt in henne med lite linfröolja. Hon gillar det.
Fick ett mms från Joel nyss. Amos är med andra hundar på en hundlekplatser på bilden. På fb fanns det en bild till som Emelie lagt ut. Jag lägger ut bilderna här också. Gävle kommun www.gavle.se/Bygga-bo--miljo/Djur/Husdjur/Hundrastgardar/ är ett föredöme när det gäller hundlekplatser. 15 stycken av varierad storlek runt om i kommunen. Sånt kan man också få mjäll av att höra med tanke på hur vi har det här! Dessutom säger Joel att det finns kärl precis överallt för påsar... Jag säger då det!!! Amos och Bell har idag lek med åtta andra hundar av varierad storlek. Lek och bus i frid och ro. Detta är bra härligt och ger möjlighet till positiv erfarenhet och upplevelse för alla att kunna vara tillsammans på detta sätt. Underbart!
Här ska vi som jag skrivit om tidigare få en hundrastplats i stan inom kort är det sagt. En hage är på gång en bit utanför stan. Vi är flera som längtar till dess!

Amos med leonberger och papillion...


Lekfullt och fridfullt gäng...

Camilla

Gilly (Yougi också, Jester syns det inte på...) blir också väldigt mjällig precis efter bad det brukar ta en 3-4 dagar innan det lagt sig efter bad på henne. Sen tyckte jag att hon mjällade lite mer ett tag, troligtvis berodde det på att de nu fäller vinterpälsen. Man ser allt och lite till på de här svarta tunnpälsae skönheterna...



Men grönsåpa och Nordic har gjort susen på hennes päls i övrigt =D och just nu mjällar hon inte alls.



Hoppas ni kommer blir nöjda med Nordic, det är verkligen jag på alla sätt och vis!



Kramar Camilla och trion långnosar



2011-05-06, 20:50:23 URL: http://livetmedlurcher.blogspot.com



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?