Ny måndag...

2011-05-09, 19:36:49 / Kategori: Vardagar med Katrina
Helgen har löpt på som bara den. Vackert väder och sköna promenader både morgon, middag och kväll. Vi har haft grillpremiär och Katrina har legat i gräset och haft det skönt ute på Saltö. Kanske kan det bli en liten inhägnad yta där på tomten så att Katrina och Scilla kan gå lösa när vi sitter där i solen i sommar. Det blir toppen helt enkelt.
Katrina fick springa på fotbollsplanen i lördags morse. Det var kul sa hon. Nu får vi passa på och gå dit ganska tidigt för fotbollssäsongen är ju igång nu.
Frökens hud har lugnat ner sig och även jag har coolat ner mig med detta. Mjällandet upphörde ett par dagar efter duschen. Nu är hon blank och fin. Så mycket mjäll efter en dusch har hon aldrig haft förut. Du har säkert rätt Camilla! Vinterpälsfällning och svart hund...
Idag har jag grejat med försäkringen till Scilla. Nu är hon försäkrad från dag ett. Det lilla hjärtat landar ju på svensk mark på torsdag. Nu börjar det bli riktigt nära och verkligt ska jag säga. Jag är nu en matte som räknar ner dagarna fram till semestern. Det har jag inte gjort på det här sättet på många år. Förra året blev Katrinas ankomst bestämd så nära inpå min semester så jag hann inte riktigt med att längta på det sättet som nu. På torsdag blir det spännande. Jourmatte och jourhusse står beredda på att ta emot lilla fröken Blåknopp!

I gräset på Saltö...


Kvällspromenad i solnedgång...



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?