Ren och fin...

2011-05-05, 20:00:58 / Kategori: Vardagar med Katrina
Det klättrar plåtslagare på hustaket hos mormor och morfar. De slamrar så förskräckligt så lilla K vill inte gå ut alls. Hon var hemma här när jag kom hem och hon var inte i toppform. Hon pep och gnällde här och sprang runt benen på mig ända till jag hittade och tog bort en fästing som satt under svansen på henne. Den otäckingen hade tydligen inte tagit någon notis om fästinghalsbandet. Men så hade den ju tagit bakvägen också...
Vi har tagit en kvällspromenad här men det regnade och blåste så otrevligt. Lilla K gillar inte blåst. Vi träffade en strandskata på långa röda ben. De ser för häftiga ut tycker jag. Det tyckte Katrina också som blev helt fixerad en lång stund vid den där roliga fågeln.
Nu är min lilla prinsessa nyduschad. Har schamponerat henne med återfuktande mjällschampo. Jag undviker att duscha henne så ofta eftersom hon är så torr i huden. Hon har nu efteråt, legat på kökssoffan och, slickat sig fin en lång stund. Hon doftar som en liten nyponros den lilla fina fröken.
Ringde återförsäljaren av färskfodret idag De hade inget besked om leverans än. Det verkade som att det hade blivit något fel. Han som säljer har också den maten till sin hund så han var själv angelägen om att det skulle komma in ny. Hoppas på i morgon så att jag kan börja ge Katrina den nya maten i helgen.

Det går en rolig strandskata där...!



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?