Rosa Kastanj...

2011-05-29, 20:03:51 / Kategori: Vardagar med Katrina

Mormor, Katrina och jag tog en promenad runt stan idag. I Amiralitetsparken blommar en Kastanj med de allra vackraste rosa blommorna. Titta vilket vackert blommande träd, sa jag.Jag måste erkänna att jag aldrig har sett detta träd tidigare. Det finns några stycken sådana träd i stan, sa mamma. Det är väl märkligt att man helt plötsligt ser sånt som alltid har funnits. Åldern...? Eller det faktum att promenader med lilla K får mig att stanna upp och titta på vad som finns runt omkring.
Katrina och jag väntade en stund utanför affären på mormor. Katrina väntade så lugnt på att mormor skulle komma ut och hälsade så glatt när hon äntligen kom.   
Mormor bjöd på tårta på eftermiddagen då min kusin med familj från Örebro är här på blixtvisit. Katrina gjorde ett mycket gott intryck på en familj som inte alls är vana vid eller känner sig bekväma med fyrbenta. Hon gjorde en insats här snälla och lugna lilla K. Bättre PR för fyrbenta än så finns inte.

Rosa Kastanj...




LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?