Extra kär...!

2011-05-25, 15:06:53 / Kategori: Vardagar med Katrina
Just nu är jag extra kär i Katrina. Hon har en personlighet som är så kärleksfull och god. Dessutom är hon lite rolig och överraskande också. Jag upplever nu en närhet till henne som aldrig förr. Förtroendet växer sig starkare och det är så speciellt att uppleva detta med en liten en som, under sina första levnadsår, inte har fått smaka på några karameller i livets godispåse. Aldrig tidigare har svansföringen varit så förnöjsamt hög. Svansen vajar när vi går och längst ut på tippen är det en liten trevlig böj. Hon är verkligen min lilla skatt. I går kväll somnade hon trygg och nöjd med benen i luften alldeles intill mig och i morse så vaknade hon mycket nära. Hon hade flyttat sig närmre upp på min kudde och mötte min blick när vi vaknade. "Det är du och jag matte!". Denna speciella känsla brukar de flesta som har eller har haft nära relation till ett djur förstå. Andra tittar lite misstänkt på en och undrar...
Nu börjar det närma sig! Om en vecka så! Scilla är så varmt och ömt välkommen hem. Vi ska ha det så skönt och i lugn och ro hitta våra nya stråk tillsammans Lilla K, Scilla och jag. Scilla är en mycket efterlängtad liten fyrbent flicka!

Somnar tryggt...


Vaknar nära...



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?