Veterinärbesök...

2011-05-17, 19:56:03 / Kategori: Vardagar med Katrina
Igår ringde jag veterinären och fick en tid idag på eftermiddagen. Jag har gjort allt man kan göra nu för att få rätsida på Katrinas dåliga mage. Det blev lite bättre i helgen ett par dagar men sen tog det fart igen så fort jag började peta in lite vanlig mat i dietkosten. Igår och i natt har det varit hemskt oroligt. Nu ska hennes mat bort och ny ska in så fort magen har stabiliserat sig. Katrina var så duktig hos veterinären. Det man är orolig över är om det har fastnat något i tarmen någonstans. Inget tyder på det i detta fallet trodde veterinären. Katrina kräks inte och ömmar inte särkskilt när man klämmer på henne. Tarmen är dock skadad och infekterad av veckans ansträngning så det blir nu antibiotika i tio dagar. Hon fick en kortisonspruta också och dessutom kontrasmedel som hon fick dricka upp på plats med hjälp av doseringssspruta. Kontrasten ska lugna tarmen. Lilla K är ju en känslig flicka så hon skrek högt när hon fick kortisonspruta i nacken. Nu så blir det veterinärkost från Hills för känsliga magar i flera veckor till dess att magen är helt återställd igen. Katrina är hungrig som en varg hela tiden och det är ju i och för sig ett gott tecken men svårt då jag inte kan ge henne så mycket mat i taget. Hon tittar på mig med utsvulten blick hela tiden. Nu sover hon äntligen efter en orolig dag. Det är så synd om henne. Hoppas av hela mitt hjärta att detta elände vänder nu...

Hos veterinären...

mona hellman

Lilla Tuttan, kanske lite oro över att få en "syster" Antar att även hon väntar spänt. Allvarligt, får inte hoppas på något allvarligt utan att det lugnar ner sig. Kram till er båda.



2011-05-17, 20:22:28

Camilla

Hoppas finaste Katrina blir bättre nu! Inte kul med magsjuka... Stora krya på sig kramar till Katrina!



2011-05-17, 20:33:56 URL: http://livetmedlurcher.blogspot.com

Katarina

Tänk så ömtåliga deras magar kan vara ibland.. Tänker på er och att det skall vända ordentligt för vackra K. Med all hjälp i dag skall du se att det sakta blir bättre, åhh så väl jag vetatt oron stiger då de ej visar bättring, men nu håller vi tassar o tår för bättring. Varma kramar från Katarina och hänget i Stationshuset !



2011-05-17, 22:43:01



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?