1:advent med storm...!

2011-11-21, 09:54:44 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Det stormar duktigt här utanför nu ikväll. Hela dagen har varit trist med kraftig blåst och regn. Ingen fyrbent har velat gå ut. Små rundor för att uträtta nödvändiga ärenden har det blivit. Vi var i hagen igår. Det var ju tur det för nu väntar säkert skitväder...
Tjejerna har varit hos mormor i några dagar denna veckan för jag har varit i Bryssel genom jobbet. Det var glädjescener när jag kom hem i fredags. Lilla K skrek högt rakt ut och Scilla studsade av glädje. Även jag var såklart glad över att få komma hem till dem igen.
De var trötta igår. Det märktes på dem att det hade varit lite annorlunda rutiner när jag har varit borta. Det är bra hos mormor men hemma är bäst!
Första ljuset har vi tänt hos mormor idag som bjöd på middag och adventsfika. Nu snarkar tjejerna bakom mig i sängen här där jag sitter vid datorn. Datorn förresten! On-knappen är trasig. Har ingen lust att laga den för en massa pengar. Kör igång den med en liten skruvmejsel. Så länge det nu varar...Jag vill ha en surfplatta!
Nu varnar de för att gå ut hör jag. Men en snabbis ut blir det om ett par timmar. Nu väntar en stormig natt med skallrande rutor. Undrar om jag kommer att ha både en liten svart och en liten vit i sängen i natt?

Grand-Place i Bryssel...



Trötta tillsammans...



Adventsmys...



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?