Dags för vinterplanering...

2011-10-04, 17:35:34 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K

Nu är det dags för vinterplanering! Garn och stickor är inhandlade. Ullgarn, tvättbart i maskin blir bra. Jag får hitta på ett mönster och improvisera lite. En resårstickad tub som är lite vidare nere vid halsen och som är tillräckligt lång för att skydda öronen när det blir kallt. Och sen en liten öppning för kopplet. Hur jag nu ska få till den. Jojomen, det löser jag! Rosa och svart till lilla K och brunt och grönt till den lilla Scillan. Så är det tänkt! Båda matchar till de leopardmönstrade fleecetäckena! Aj, aj vad fina de ska bli i vinterkylan mina tjejer!

Nu ska det stickas...


Anonym

De kommer att bli så fina.vilken färg ska matte ha ¨så att hon inte fryser? Själv satsar jag på vinrött och svart i höst.man får använda de gamla kläderna längst in i garderoben.Sticka på./aktp



2011-10-04, 18:31:22

Emelie

Så härligt! Önskar att jag också hade tålamod till att sticka. Jag kan, men tröttnar alltid.

Mössan du gjorde till mig har använts flitigt. Den passar även till mitt röda hår :)



Kram <3



2011-10-05, 16:27:53 URL: http://smellofnature.blogg.se/



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?