Hagen är bäst...!

2011-10-23, 18:51:38 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Tack och lov för hagen i Bubbetorp! Den är bäst tycker vi! Fria ytor att springa på och mjukt gräs. Parken i stan är väl bra den också men smutsig, stenig och gropig för frifräsare som Scilla och lilla K. I hagen kan de härja med varandra och ligga och vila en stund för att sen ta sig ett varv till i full fart. Det är som att de värmer upp lite först. Man tror att de är nöjda men då ger de sig ut på värsta varven. Rolf försökte sig på att filma dem lite idag men det är inte så lätt med dessa två som filmstjärnor. Vi får se om det blev något att lägga ut sen. De sprang mycket idag och var rejält trötta. En så här härligt solig höstdag är temepraturen som bäst. De är pigga som sjutton mina två töser. Det är så roligt att se att de trivs med varandra. Det är det bästa jag har gjort att ta till mig två stycken. Sötnosar är de båda två!
Annars har veckan flutit på i ett nafs som vanligt. Vi har hämtat mat igen. Jag tycker att det är varannan vecka jämt. Nästa gång ska jag beställa hem märgben. Det tror jag att de gillar. Det är lite bus hos mormor att rapportera. Scilla har ätit upp en halv sockerkaka som mormor skulle ha med sig på ett ställe. Den stod övertäckt på spisen och mormor lämnade köket bara för ett ögonblick. Tur att hon hade andra kakor också. Katrina är inte sämre hon för hon har troligen ätit marsipanchoklad som låg i en liten kartong utom räckhåll tyckte mormor. Det tyckte nu inte Katrina (om det nu var hon). Men hon är misstänkt på goda grunder fast ingen har sett henne. Den lilla kartongen bara låg där tom på golvet. Choklad kan ju vara farlig speciellt om den är mörk. Nu var det ljus choklad denna gången och mest marsipan. En svart dam var senare lite taskig i sin mage men detta var dess bättre snabbt övergående. Mormor har fått tillsägelse om att hålla allt ätbart bortom nåbarhet för mina frön. Det är lätt hänt men man får tänka sig för med dessa i närheten. De är målstyrda på allt som går att äta.
Själv är jag krasslig idag. Feber, ont i muskler och leder. Nu när de har fått sitt här tjejerna med spring och mat så är det soffan som gäller. Jag är trött och vill ha vila på mjukt underlag, varmt och gott. Precis som en Greyhound!

Härlig höst...


Sötnosar...


Camilla

Kolla om det inte blir billigare att köpa färska märgben från någon vanlig mataffär än från Nordic. Vi köper märgben på CityGross, de har varit frysta en gång men det blir billigare för oss. Bara ett lite tips ;D De flesta affärer som själva styckar sitt kött kan fixa märgben.



Hoppas du är piggare! /Camilla



2011-10-29, 19:14:32 URL: http://[email protected]



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?