Höstlek...

2011-10-09, 19:25:18 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
En tur till hagen har det blivit idag, denna klara höstdag. Märkte i morse att det börjar bli riktigt kallt om händerna. I alla fall på morgonen. Får ta och leta fram vantarna till i morgon bitti. De har roligt i hagen tjejerna. De springer, tar igen sig en stund och springer igen. Vi flyttade in en bänk till hagen. Den har stått utanför innan. Det var trevligt att sitta därinne i solen medan tjejerna sprang. Jag var ju lite rädd innan att de skulle springa på en eventuell bänk. Det går ju så himla snabbt när de springer. Men det är ingen fara. Fast undan går det. Katrina riktig sätter i bakdelen när hon bromsar in när hon kommer flygande. Scilla flyger på ett annat sätt. Hon har verkligen sin egen stil lilla Scillet. Vi skrattar gott åt henne när hon far fram. De verkar nöjda med dagens utflykt och vilar nu stilla efter kvällsmålet. 
Dagen har varit så som en söndag ska var tycker jag. Lugn och trevlig. De är roliga att umgås med mina två greyhoundtjejer. De busar och finns till på ett underhållande sätt hela dagen lång. De är lugna men ändå så fulla av liv. "Alla" skulle ha minst en långnos i sitt liv. Egentligen går det väl lika bra med vilken fyrbent som helst. Fast jag slår ett extra slag för långnosar nu när jag har två själv.
Nu återstår lite disk och spring i tvättstugan innan jag slår mig ner i TV-soffan med söndagens  programtablå. Det är SVT1 som gäller från klockan åtta till tio över elva. Bästa TV-kvällen! Sen är det godnatt och i morgon väntar en ny orörd vecka.

Klar höstdag...




Full fart...


Egen stil...


Alltid plats för lite kel...


Det går undan...


En stunds vila i solen...


Sen spring igen...





Ann-Catrin

Vilka snygga bilder det blev idag på finingarna!



2011-10-09, 20:02:57 URL: http://kennelbrilaros.se



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?