Veckorna rullar...

2011-10-14, 18:53:20 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Veckorna rullar sannerligen på i full fart. Hinner inte med nånting känns det som fast det är ju inte sant förstås. Det går i ett och någon uppdatering på bloggen har inte blivit av i veckan.
De vardagar som det passar så möter mormor och tjejerna mig på halva vägen hem. Det är ett glatt ekipage som möter mig och det är ingen måtta på Scillas och Katrinas glädje när de får syn på sin matte. Det känns gott i mattehjärtat. Framför allt Katrina är väldigt medveten om när det är promenad för att möta matte. Jag ser på långt håll det ögonblick som de får syn på mig där på vägen och börjar småsdpringa och spralla.
Nu har jag varit iväg ett par dagar med övernattning och tjejerna har varit hos mormor över natten. Märkte i onsdags kväll att det var mycket energi i luften. Båda två var jättepigga och hade säkert behövt springa av sig ordentligt redan då men nu fanns det inte riktigt tid för det. De har kasat runt på mattorna istället och busat hos mormor och sedan gått de vanliga långpromenaderna naturligtvis. De följer mig i hasorna vad jag än går, säger mormor och skrattar.
Kom hem hyfsat tidigt idag så vi körde upp till hagen direkt. Det var verkligen full fart på "två hjul" i kurvorna. De sprang, sprang och lekte och ramlade ihop bredvid varandra på gräsmattan helt utmattade. Så nu har de fått sitt lystmäte och verkar nu helt nöjda där de ligger här i varsitt hörn. Katrina har lalndat i kökssoffan och Scilla hon ligger där jag är såklart. Hon är alltid nära den lilla.
De ska får tuggben sen. Det är ju fredag!
Ha en god fredag kväll alla! Nu har vi hela helgen framför oss och det känns riktigt skönt!

Möte på vägen i veckan...


Trötta i hagen...


Min vita kelgris...



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?