Aj, aj i magen...

2011-09-22, 17:39:42 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Så är det då dags igen...Denna gången är det lilla Scilla som har ont i magen. I våras var det Katrina som hade en maghistoria. Lilla Scillet har förmodligen tuggat i sig något läskigt så magen sa ifrån igår kväll och i natt har vi varit ute en gång i timmen. Tur att jag sover lätt som en småbarnsförälder. Scilla säger inte till högt när hon behöver gå ut. Hon trampar runt som en orolig ande bara och det vaknar jag av som tur är. Katrina låter ju som ett brandlarm hon vid dessa tillfällen. Det gör ont i magen och Scilla skriker högt när hon sitter där och trycker på. Scilla och jag har alltså mer eller mindre varit vakna hela natten. Katrina har nog också sovit lite oroligt så idag har de varit trötta. Nu har vi varit hos veterinären och handlat lite skonkost. Scilla låg så ynkligt i bilen och tryckte intill Katrina när jag var inne och handlade. Det är så synd om henne! Idag är det fasta för Scilla vilket inte är helt oproblematiskt då hon som vanligt är hungrig. Katrina ska ju ha sin mat naturligtvis och Scilla förstår inget så klart. Nu ska vi ta det lugnt med mat och börja med små portioner. Jag vill slippa ett långvarigt elände med detta. Med Katrina gjorde jag nog misstaget att börja med för mycket mat för snabbt så därför gick sjukan runt för länge så då blev det ju medicin och kortison vill jag minnas. Håller tummarna nu... Det är så ledsamt och ynkligt med sjuklingar.  

Tätt intill i bilen...


PONNYSKRUTTARNA - sandra

så fin och härlig blogg!



2011-09-22, 21:48:55 URL: http://ponnyskruttarna.wordpress.com



LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?