Koll på läget...

2011-09-18, 16:51:03 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K
Tjejerna har sina mönstrade halsband på lördagar och söndagar. Jag tror att de förstår skillnaden. Vi är lediga när jag tar fram de fina mönstade halsbanden. På sista kvällsrundan, då vi bara går ut på baksidan av huset, så tar vi bara snabbkoppel på. Då vet de också att det bara är kvickt ut och sen in igen. Jag tar alltid av deras koppel i hissen när vi är på väg hem. De tävlar på loftgången om vem som ska komma först till dörren. Ibland håller jag kvar den ena lite, lite längre och då blir det ilfart för att hinna ikapp den första. Om jag hakar upp dörren när vi går ut på snabbrundan så springer de med full fart hem från hissen för att hinna först in till favoritstället. Vilket det är kan variera men på sista tiden har de hittat varsitt soffhörn. Så där ligger de. En vit i det ena hörnet och en svart i det andra. De ligger över huvud taget oftare på samma ställe numera. Kökssoffan är ju populär dagtid. Inte minst på lördagen då det lagas lite mer mat än annars. Då gäller det att vara i närheten för ingen av tjejerna vill missa en möjlighet till något gott. Oh, hemska tanke om den ena skulle få något om den andra inte skulle vara i närheten. Det gäller således att ha järnkoll på läget när det börjar skramlas i köket. Därför har vi också en kökssoffa. Man vill ju ligga bekvämt medan man spanar...
Igår var vi en tur till stan och i parken där de fick springa lösa en stund. Idag har vi varit i Ronneby brunnspark och promenerat. Det var ett nytt ställe för båda kan man säga. Katrina har varit där förut men det var ett tag sedan. Det är verkligen ett trevligt utflyktsmål en söndag. Att vi inte åker hit oftare?
Nu väntar jag på att sticka iväg på gympa. Tjejerna får vara ensamma hemma en stund. Sen är det avrundning på helgen. Jag gillar söndagskvällar. Det har varit en trevlig helg!

Koll från kökssoffan...






LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?