Lediga dagar...!

2012-04-28, 21:02:38 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K

Vi är lediga här i huset ända till onsdag. Skönt tycker både jag och tjejerna. Mormor är i Gävle på besök och blev så välkomnad av Lilleman Amos så jag blev alldeles rörd när jag hörde detta. Snart åker jag och hälsar på! Amos har en alldeles egen plats i mitt hjärta. Så är det med någon som man har haft från pluttstadiet och fram till tre år.
Igår var det soligt och vackert på eftermiddagen så vi tog lite after work i gårdagen. Det är härligt där med gröna ytor och kaninspår att nosa efter. Speciellt Katrina är väldigt engagerad i det här med kaniner. Det är också Katrina som mycket tydligt säger till när det är dags att gå hem. Hon är som Skalman med en tydlig mat- och sovklocka.
Idag har jag varit i stan lite ärenden och tjejerna har varit själva ett par timmar. De är rätt bortskämda dessa två med att nästan aldrig behöva vara själva. Det har blivit så bara...
Nästa vecka är det tid beställd hos veterinären för tjejerna och optikern för mig. Båda ska ha spruta och Scilla ska få klorna klippta. Jag ser så dåligt så jag är rädd för att klippa henne. Lilla K är det inte så kinkigt med så det går på känsla. Däremot ska hon bli undersökt i öronen då hon skakar på huvudet emellanåt. Lika bra att kolla upp detta. Det syns inget men hon verkar irritera sig på något.
Nu har vi lördagkväll. Scilla vilar med huvudet i mitt knä. Vi har tre lediga dagar framför oss!

Lediga...




LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?