Knorren på grisen...

2012-08-17, 12:45:13 / Kategori: Tillsammans med Scilla och lilla K

Kommer ni ihåg leken "knorren på grisen"? Den lektes på barndomens kalas. Man skulle med förbundna ögon placera en knorr på en, på stort papper, uppmålad gris som var uppsatt på en vägg. Det sattes ett litet kryss på pappret där man satte sin knorr. Den vann som som kom närmast där man förväntar sig att en knorr ska sitta. Kom till sak nu då...! Jo, jag tänker på den leken när jag går en av mina promenader med två koppel i den ena näven och en full b-påse i den andra. Jag lämnar Polhemsgatan, svänger in Blå port, passerar Friskis och Svettis, svänger in mot stan på vattensidan, vandrar infarten , följer gästhamnen, handelshamnen, Aspöfärjan, Stumholmsbron. Någonstans på denna sträckan händer det och det finns ingenstans att slänga påsen/påsarna! Förrän i höjd med Stumholmskanalen. Där öppnar sig plötsligt en valmöjlighet, ingen annan plats skådad, av en hel hop med skräpkorgar! Har man kanske lekt leken och med förbundna ögon placerat ut dessa kärl? Oj, så tokigt det blev...




LÄMNA ETT TASSAVTRYCK :

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentar:

Kom ihåg mig?